diumenge, 5 d’octubre del 2008

El Fotoescàner

El Fotoescàner;

La segona activitat de l’assignatura de Noves Tecnologies Aplicades a l’Educació, consistia a el visionat d’un vídeo; http://www.tv3.cat/videos/46039
i la contestació de les següents preguntes:

Nom de la experiència:

El fotoescàner

Escola privada o pública:

Pública

Nivell educatiu:

Secundària

Descriu molt breument l’objectiu principal de l’experiència:

Al crèdit variable de fotografia, van voler crear composicions d' imatges d’un mateix tema, en aquest cas les estacions de l’any i amb això col·laborar en la revista de l’escola incloent-hi la portada o alguns articles.

Es pot aplicar a algun altre nivell educatiu? Per què?

Si, es podria aplicar perfectament tant a batxillerat principalment en la modalitat artística i a primària fent visual i plàstica. El perquè és que amb aquesta experiència aprendrem a fer art amb materials alternatius i a familiaritzar-nos amb elements com són el escàner o el programa Photoshop.

Quin programari s’utilitza? Fes una llista.

Escàner.

Photoshop.

Quina és la seqüència didàctica:

1. Els alumnes porten objectes i/o materials per escanejar.

2. Agafar els objectes i/o materials i col·locar-los a l’escàner segons el seu parer per a crear formes una vegada escanejat.

3.Una vegada escanejat podrem conservar-ho tal com hagi quedat o si volem podrem retocar-ho mitjançant el programa Photoshop.


Com a conclusió, aquesta activitat del Fotoscàner és un tipus de crèdit que mitjançant la creació artística, es a dir, una activitat que per els nens és divertida, a la vegada fa que ells es familiaritzin amb elements informàtics com l’escàner i els seus tipus d’aplicacions, també aprenen a fer servir un programa de Photoshop per a la transformació dels diferents muntatges que elaboren.

Aplicar aquet tipus de tecnologia a les arts plàstiques o a qualsevol tipus d’assignatura que els nens fan als instituts, considero que és una manera de fe veure als alumnes diferents opcions de l’assignatura, ja que mitjançant la tecnologia informàtica podem aplicar diferents tècniques per que els nens comprenguin el temari i a la vegada que ells aprenguin a fer servir i a familiaritzar-se amb aquestes tecnologies, ja que en un futur pot ser que sigui necessari un nivell de control sobre segons quins programes per a diferents activitats o treballs que hagin d’elaborar.

Incorporar les tecnologies informàtiques a les assignatures o a les activitats d’aquestes, és una bona manera de fer que els nens aprenguin d’una manera diferent i que a la vegada vagin aprenent a fer anar aquestes tecnologies.